Według Niemieckiej Agencji Ochrony Środowiska napędy elektryczne w przemyśle i handlu zużywają prawie dwie piąte całkowitej energii elektrycznej w Niemczech. W szczególności napędy elektryczne i zasilane przez nie maszyny mają zatem duży i ekonomiczny potencjał oszczędności energii. Dzięki wysoce wydajnym silnikom IE5+ najnowszej generacji, dostawca systemów NORD DRIVESYSTEMS oferuje optymalne rozwiązanie umożliwiające zmniejszenie zużycia energii i zasobów.
Kompaktowe i wysoce wydajne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PMSM) IE5+ firmy NORD charakteryzują się niezmiennie wysoką sprawnością dochodżącą do 95% w szerokim zakresie momentu obrotowego, a tym samym osiągają optymalne zużycie energii również w częściowym obciążeniu i częściowych zakresach prędkości. »Oznacza to, że sprawność naszych silników IE5+ wyraźnie przewyższa sprawność najwyższej zdefiniowanej klasy sprawności IE5» mówi Jörg Niermann, dyrektor ds. marketingu w NORD DRIVESYSTEMS. To znacznie zmniejsza zapotrzebowanie aplikacji na energię i emisję CO2e. Szczególnie w przypadku dużych systemów z długim czasem pracy napędów elektrycznych – na przykład w intralogistyce z wieloma zainstalowanymi napędami – robi to znaczną różnicę. »Nasza technologia silników IE5+ to jednak znacznie więcej niż tylko efektywność energetyczna» – dodaje Niermann. »Myślimy o tym raczej jako o holistycznej koncepcji, która wykracza poza zwykłe rozważania na temat efektywności.»
Efektywność materiałowa jako czynnik zrównoważonego rozwoju
Kompaktowe silniki synchroniczne z magnesami trwałymi IE5+ firmy NORD przekonują również swoją innowacyjną konstrukcją i wymagają stosunkowo niewielkiej ilości materiału. Firma NORD zaprojektowała silnik IE5+ jako 8-biegunowy silnik synchroniczny w konstrukcji IPM. Zmniejsza to rozmiar aktywnych elementów silnika, co skutkuje oszczędnością materiału nie tylko w pakiecie z blachy, ale także w magnesach.
W przypadku 8-biegunowych silników synchronicznych stojan może być również wykonany z tak zwanymi uzwojeniami jednozębnymi. W rezultacie cenny materiał, taki jak miedź, jest używany tylko tam, gdzie jest faktycznie produktywny; Zmniejsza się nieefektywne wykorzystanie w głowicy nawijania. »Nasz silnik synchroniczny IE5+ łączy w sobie efektywność energetyczną z efektywnością materiałową, a tym samym zdobywa podwójne punkty pod względem zrównoważonego rozwoju» – podkreśla Niermann.Dotyczy to również naszego napędu DuoDrive, który integruje silnik IE5+ z jednostopniową przekładnią walcową w jednej obudowie.
Źródło: NORD