Rozwój firmy w Metawersum

318

Przepaść między umiejętnościami i doświadczeniem zawodowym pracowników a codziennością biznesową pozwalają wyeliminować rozwiązania Aidar, które służą do tworzenia i doskonalenia przez firmy własnych, immersyjnych metod szkoleniowych. Aidar identyfikuje możliwości i potrzeby przedsiębiorstw oraz proponuje rozwiązania pozwalające na uprzedzenie problemu deficytu pracowników i odpływającego z firm know-how. Firma buduje w rzeczywistości wirtualnej (VR) niezależne sprzętowo (hardware-agnostic) symulatory środowiska pracy, pozwalające na sprawny i skuteczny onboarding specjalistów oraz szkolenia z nowych umiejętności organizowane bez dostępu do rzeczywistych maszyn i materiałów.

Wykorzystując technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR), firma pozwala także na zdalne wparcie firm przez ekspertów znajdujących się w dowolnym miejscu na świecie, którzy z pomocą laptopa lub smartfona łączą się zdalnie z wybranym pracownikiem obecnym na miejscu i otrzymuje pełen wgląd w otoczenie zakładu produkcyjnego. Pracownik za pośrednictwem okularów AR przesyła osobie ze wsparcia technicznego obraz w czasie rzeczywistym, więc mogą wspólnie oglądać maszynę i identyfikować problemy, uruchamiać działania naprawcze, a nawet interweniować przed wystąpieniem awarii lub przestoju. W razie, gdy inżynier ds. kontroli lub konserwacji zostanie powiadomiony, że silnik danej maszyny nie działa, okulary AR mogą — bazując na przygotowanych wcześniej automatycznych scenariuszach serwisowych — pokierować go do właściwej części zamiennej w magazynie, pomóc w dotarciu do lokalizacji silnika w fabryce oraz dostarczyć wszelkie instrukcje naprawcze. Dodatkowo wszystko to zostaje zapisane w bazie wiedzy, aby służyło innym pracownikom w przyszłości, a zgromadzony w ten sposób materiał można edytować, uzupełniać i rozwijać. Pozwala to na nieograniczony wręcz rozwój kompetencji zespołów i firmy.

Edukacja nastawiona na odbiór

Według badania przeprowadzonego przez firmę Accenture ponad 90 proc. kadry kierowniczej widzi potrzebę poprawy skuteczności technik treningu zawodowego. Tradycyjne metody szkoleniowe, takie jak wykłady prowadzone przez instruktorów lub materiały wideo, okazują się często nieskuteczne i nieadekwatne do oczekiwań nowego pokolenia. Krzywa zapominania Ebbinghausa pokazuje, że w ciągu jednej godziny ludzie zapominają średnio połowę informacji, które usłyszeli. Uczniowie zapominają 70 proc. informacji w ciągu zaledwie 24 godzin, a w ciągu miesiąca umyka im prawie 90 proc. zdobytej wiedzy[3].

Dzieje się tak, ponieważ tradycyjne metody edukacyjne są nastawione na przekaz, a nie odbiór. Skupione są na przekazaniu jak największej ilości wiedzy, a nie tym, jak przyswoi ją odbiorca i czy będzie umieć z niej skorzystać. Tymczasem odpowiednio skonstruowane i przeprowadzone szkolenie, uwzględniające potrzeby przedsiębiorstwa i kluczowe mierniki jego wydajności – jak dowodzi McKinsey – generuje dla organizacji zyski nawet czterokrotnie większe od poniesionych kosztów[4].

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj