„Przewodnik 4.0 – jak kształcić kompetencje przyszłości?” uzyskał dofinansowanie miliona złotych w ramach programu Edukacja EOG, prowadzonego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Projekt Platformy Przemysłu Przyszłości został sklasyfikowany na pierwszym miejscu listy rankingowej. Jego celem jest zwiększenie kwalifikacji nauczycieli szkół ponadpodstawowych w zakresie rozwoju kompetencji przyszłości wśród uczniów. Pilotaż ruszy w przyszłym roku.
Osią Przewodnika 4.0 będzie kurs online, pozwalający na podniesienie kwalifikacji nauczycieli szkół ponadpodstawowych w zakresie kształcenia kompetencji przyszłości. Metodologia szkoleniowa jest oparta na specjalnym internetowym przewodniku, który pozwala na mapowanie kompetencji uczniów w zakresie umiejętności, niezbędnych w gospodarce 4.0. Proces ten pozwoli nauczycielom opracować indywidualny lub grupowy proces rozwojowy. Kurs zostanie sprawdzony w formie programu pilotażowego w grupie 44 nauczycieli.
– Jesteśmy dumni, że projekt przygotowany przez nasz zespół został wysoko oceniony przez ekspertów i zajął pierwsze miejsce na liście rankingowej. Przewodnik 4.0 to jeden z elementów naszych działań na drodze do stworzenia systemu edukacji, który będzie szkolił pracowników przyszłości. Wykształcone w ten sposób kadry pozwolą nam na utrzymanie i wzmocnienie konkurencyjności polskich firm z sektora przemysłu 4.0 w Polsce i na świecie. – podkreśla Dawid Solak, pełniący obowiązki prezesa Zarządu Platformy Przemysłu Przyszłości.
Działania realizowane w ramach projektu będą kierowane bezpośrednio do kadry dydaktycznej szkół ponadpodstawowych, a pośrednio dotyczą także uczniów, którzy dzięki programowi efektywniej rozwiną swoje kompetencje. Efektem realizacji projektu stanie się zasilenie rynku pracownikami przygotowanymi na wyzwania gospodarki 4.0.
Źródło: Platforma Przemysłu Przyszłości