Co oznacza cyfrowa transformacja dla dzisiejszych dyrektorów i liderów odlewni i stalowni?

587

Przemysł przechodzi obecnie cyfrową transformację, a wiele firm dołącza do nurtu. Cyfryzacja ma na celu optymalizację wielu gałęzi branży, ale będzie również wymagała zmian w wielu firmach. W tym artykule omówimy kilka kluczowych punktów, które są niezbędne, aby każdy kierownik wyższego szczebla mógł zrozumieć, jak skutecznie przeprowadzić cyfryzację swojej firmy i strategii biznesowej.

Cyfryzacja zakłóca i przekształca prawie każdą branżę, w tym sektor metalurgiczny i sektor handlu żelazostopami. Wiele firm dostrzega potrzebę nadążania za innowacjami i nowymi technologiami, a stanowiska takie jak kierownik ds. transformacji cyfrowej czy dyrektor ds. cyfryzacji i innowacji stają się coraz bardziej powszechne.

Jedno jest pewne, transformacja cyfrowa jest niezbędna dla wszystkich przedsiębiorstw, od małych odlewni po duże firmy z branży hutniczej. Oznacza to również, że kluczowe znaczenie ma zrozumienie, w jaki sposób można rzeczywiście korzystać z cyfryzacji. Jak również to, jak najlepiej zbudować cyfrową reputację firmy.

Po pierwsze, aby uniknąć nieporozumień, przyjrzymy się niektórym z najważniejszych haseł dotyczących digitalizacji. Jeśli znasz już te pojęcia, możesz przewinąć w dół i dowiedzieć się więcej o tym, jak rozpocząć swoją cyfrową podróż i jak cyfryzacja może wpłynąć na Twoją strategię biznesową.

Na razie omówmy niektóre z najważniejszych haseł w scyfryzowanym przemyśle stalowym i metalurgicznym.

Co dokładnie oznacza transformacja cyfrowa?

Zwłaszcza w ciągu ostatnich 5 lat takie terminy jak digitalizacja, transformacja cyfrowa i przemysł 4.0 stały się znaczącymi hasłami. Nawet jeśli są one często używane, ich znaczenie jest często źle rozumiane. Przyjrzyjmy się więc niektórym z nich i ich znaczeniu:

Cyfryzacja

Cyfryzacja odnosi się do wykorzystania technologii do przetwarzania danych lub informacji. Może to być na przykład analiza danych w arkuszu Excel lub wykorzystanie narzędzi do analizy zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jest to również część digitalizacji, gdy użytkownik korzysta ze strony internetowej w celu sprzedaży usługi lub produktu, komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub sieci społecznościowych.

Transformacja cyfrowa

Transformacja cyfrowa ma miejsce, gdy technologie cyfrowe zmieniają proces lub model biznesowy, generując większą optymalizację, wydajność, wartość lub innowację. Transformacja cyfrowa może mieć miejsce na przykład wtedy, gdy projektuje się i tworzy produkt w wirtualnym symulatorze lub przeprowadza się kontrolę jakości za pomocą czujników lub sensorów.

Transformacja cyfrowa przebiega również, przy korzystaniu z platform cyfrowych, takich jak Metalshub. Metalshub jest platformą internetową, która umożliwia nabywcom i sprzedawcom metali i żelazostopów przeprowadzenie kompleksowego procesu cyfrowego. Ten cyfrowy proces zastępuje manualny proces kupna lub sprzedaży i czyni go łatwiejszym, bardziej wydajnym i bardziej zgodnym z wymogami.

Przemysł 4.0/Industry 4.0

Koncepcja Przemysłu 4.0 została opracowana przez rząd niemiecki w 2010 roku. Odnosi się ona do integracji wielu technologii w całej ich produkcji przemysłowej i w całym łańcuchu wartości. Niektóre synonimy to 4 rewolucja przemysłowa lub cyfrowa,czy też inteligentna fabryka i przemysłowy Internet.

Dobrym przykładem są inteligentne magazyny. Wykorzystują one w tym procesie kilka różnych technologii, takich jak ich zdalni asystenci w postaci kamer, które wykorzystują sztuczną inteligencję (AI), roboty, kody QR oraz znaczniki identyfikacji radiowej (RFID).

Rozpoczęcie pracy – konkretne kroki dla liderów odlewni i hut stali

Nie ma uniwersalnego planu generalnego dla wszystkich firm, jak przejść cyfrową transformację. Jednak pewne ogólne kroki są niezbędne dla wszystkich i są dobrym miejscem do rozpoczęcia.

Wykonanie pierwszego kroku jest o wiele łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Metalshub istnieje po to, aby pomóc firmom w drodze cyfryzacji z pomocą tego skróconego przeglądu:

 

  1. Strategia – Zbuduj swój fundament dla cyfrowej transformacji

Zasoby technologiczne w Twojej firmie z pewnością ulegną zmianie i zwiększą się, gdy rozpoczniesz cyfrową podróż firmy. W przypadku nowych technologii konieczne jest ponowne przemyślenie obecnej strategii i stworzenie planu nauki, aby Twoi pracownicy mogli nie tylko nauczyć się korzystać z nowych zasobów, ale także jak je najlepiej wykorzystać.

Przykładowe pomocne pytania, które możesz sobie zadać na początku:

-Czy istniejąca struktura organizacyjna wspiera cyfrową strategię?

-Jak należy ją zmienić, aby sprzyjała ona ciągłemu uczeniu się i innowacyjności?

-Czy obecny zespół zarządzający jest gotowy na tę ciągle zmieniającą się dynamikę?

-Czy istnieje jasne zrozumienie szans i zagrożeń, jakie niesie ze sobą cyfryzacja?

-W jaki sposób możemy uzyskać zaangażowanie całej firmy?

  1. Technologia – Nabywanie i integracja technologii

Istnieje wiele różnych technologii. Ale kiedy zaczynasz cyfrową transformację, nie musisz nagle kupować wielu technologii w tym samym czasie. Zarówno z punktu widzenia zasobów ludzkich, jak i finansów, lepiej jest zwiększać ilość technologii krok po kroku. Dając Tobie i twoim pracownikom szansę na nadrobienie zaległości i nauczenie się, jak korzystać z nowych zasobów.

Jednocześnie, wiele nowych technologii oferuje dema i okresy próbne. Nie krępuj się ich wypróbować. Zmniejszy to koszty w dłuższej perspektywie, pozwoli na uzyskanie feedbacku od pracowników i zwiększy skłonność zespołu do wyczerpującego korzystania z technologii. To również sprawi, że technologie będą bardziej medium do ułatwienia sobie pracy, a nie komplikowania jej.

  1. Zasoby ludzkie – Szkól swoje talenty

Zdefiniuj plan szkoleń dla obecnego personelu i pamiętaj, że rekrutując nowych pracowników musisz brać pod uwagę nowe umiejętności związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Nie zapominaj, że transformacja cyfrowa to nie tylko wdrożenie nowych technologii, ale także radykalna zmiana procesów, kultury i sposobu myślenia.

W ostatecznym rozrachunku to od każdego pracownika będzie w dużym stopniu zależało, czy będzie to możliwe. Dlatego te tematy muszą być wprowadzone i omówione na wszystkich szczeblach hierarchii, aby zostały zintegrowane z kulturą firmy.

  1. Cyfryzacja i innowacje – uznaj je za „nową normę”.

Kiedy Twoja firma dostosuje się do nowych procedur i technologii, możesz myśleć, że to już koniec i że przeszła przez cyfrową transformację. Nie do końca tak jest. Teraz ważne jest, aby kontynuować cyfryzację innych obszarów w firmie – takich jak działy handlowe, finansowe, komunikacji i relacji z klientami.

Można nawet pomyśleć o nawiązaniu współpracy z inną firmą, która wie, co jest potrzebne. Byłaby to okazja do wymiany pomysłów i wspólnego rozwoju!

Jednocześnie, istotne jest inwestowanie w ciągłe badania + rozwój + innowacje (RDI), aby nadążyć za najnowszymi trendami technologicznymi i przynajmniej być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży. Jak również aktualizowanie technologii, gdy jest to możliwe.

Jeszcze ważniejsze jest to, aby zawsze o tym pamiętać: Cyfrowa transformacja opiera się na technologiach, ale to LUDZIE są jej siłą napędową.

  1. Nie zapominaj, że w cyfrowej podróży nie ma końca ani wykonanego zadania.

Stale pojawiają się nowe platformy i technologie. Liderzy i ich firmy muszą być przygotowani do ciągłego śledzenia trendów cyfrowych i przewartościowywania strategii dotyczących talentów. Dzięki swoim zdolnościom decyzyjnym, liderzy odgrywają kluczową rolę w pomaganiu odlewniom i hutom w osiągnięciu sukcesu w transformacji cyfrowej.

Czy transformacja cyfrowa jest tego warta?

Jeśli przyjrzymy się statystykom dotyczącym transformacji cyfrowej na całym świecie, cyfryzacja staje się jeszcze bardziej istotna.

Według PricewaterhouseCoopers, stopień cyfryzacji firm do końca 2020 roku w Ameryce powinien wynosić aż 74%, następnie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce – 71%, a na końcu w Azji – 67%. Przy średnim wzroście o 38% na całym świecie w ciągu zaledwie 5 lat. Pokazuje to, jak szybko transformacja cyfrowa przebiega na wszystkich kontynentach.

Jeśli spojrzymy na firmy z sektora metalowego, oczekuje się, że zainwestują one do 4% rocznie swoich rocznych przychodów w transformację cyfrową.

W Metalshub wiemy, że na przykład do tej pory tylko 10% odlewni i hut na całym świecie korzysta z platform cyfrowych do zakupu surowców, a firmy, które z nich korzystają, osiągają korzyści rzędu 2-9% oszczędności w kosztach rocznych.

Ogólnie rzecz biorąc, panuje zgoda co do tego, że transformacja cyfrowa nie jest opcją, ale nieuniknionym i koniecznym rozwiązaniem!Koronawirus pokazał potęgę technologii i cyfryzacji w zapobieganiu załamaniu się światowych gospodarek.

Zakres i tempo transformacji cyfrowej różnią się w zależności od kraju i branży. I chociaż prawie żadna firma nie działa dziś bez żadnych technologii cyfrowych, technologie te często nie są wykorzystywane w pełni.

Każda firma musi mieć własne doświadczenia w swojej cyfrowej transformacji i opracować indywidualny plan zgodnie ze swoimi celami, zasobami i możliwościami. Czy jest to konieczne? Tak! …w rzeczywistości jest to nieuniknione, więc zaczynajmy!

Skontaktuj się z nami, aby rozpocząć pracę nad cyfrową transformacją obecnego procesu zakupu Twoich metali i żelazostopów.

Źródło: Metalshub

Metalshub to platforma do handlu metalami i żelazostopami dostępna oraz używana na całym świecie. Zapewniamy bezpieczny i szybki proces przeprowadzania małych i dużych transakcji on-line. Oprócz zapewnienia infrastruktury dla handlu zintegrowaliśmy z platformą usługi logistyczne, usługi finansowania handlu i ubezpieczenia kredytów. Wszystko to aby zapewnić jeszcze lepszą bezproblemową obsługę klienta.